torsdag 31. januar 2008

Oppussing...

Ser jo ut som det loppemarkedet her da... men jeg har bare tatt en del av møblene fra det andre dukkehuset - det jeg kjøpte for noen år siden, som jeg skulle innrede... Men det var jo noen små jenter som også likte å leke med det huset...
Så derfor må jo Bestemor ha et eget hus...
Skal male og ordne disse møblene, tror de kan passe, men Lundby huset har jo bare en takhøyde på 18 cm, og det jeg nå skal bygge blir ca 25 cm, da kan de raskt virke for små... Men på et dukkebarnerom kan de gå, og lofftet...
Huset jeg skal ha er ferdig tegnet, det blir i tre etasjer med loft... men så er det da at jeg må ha hjelp av gubben til å sage - lime o.l... og han er IKKE like ivrig som meg da...he,he...


Her er malingen kommet i gang...

Dette bordet skal også males, tenkte bare å vise dere stettfatet jeg har laget, av to "treknapper" og en smykkeperle til stett...


Fant mønster på en liten dukkevogn her, som kan passe perfekt på et barnerom...



I dag fikk jeg også kjøpt meg en finerplate som jeg tenkte å lage noen møble av, men må vente på mønster - biblioteket har klart å skaffe en bok...

10 kommentarer:

Min Lilla Vrå sa...

Åhh, här kan jag sitta länge och titta på de fina dockmöblerna:-)
Kram

chevostar sa...

så spennende prosjekt du har startet på da! Gleder meg til å følge med videre!!!

ChatrinesLiving sa...

Så hærlig!
Dette blir flott!

Bestefars Verksted. sa...

Mmmmmm,så koselig dette blir.....jeg har maaaaange sånne møbler,kansje de får litt maling på seg,etterhvert.. Gleder meg til å følge dine ideer,og det er jo veldig mosomt å lage det meste selv.Den vogna var så fin !! Hadde jeg hatt bedre plass,skulle jammen rørleggeren fått snekret litt......har veldig lyst på et sånt hus ;) God helg til deg,og kos deg :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Oj, her har du virkelig kommet i gang, mye arbeid,men så gøy! Tenker de møblene blir lekre etter at du har renovert litt!
Klem fra Lisbeth

Sigurd Olav Silset sa...

Så koselig det ser ut det dukkehuset ditt. Og så mange nusselige små møbler du har! Blir artig å følge med på forandringene:)

Hulda sa...

Dette må jo være utrlolig koselig å holde på med. Møblene blir sukkersøte, og den lille vogna er jo så fin! !

Berit T sa...

Dette såg virkelig kjekt ut, og så fine de blr i ny drakt.
Så søt den lille dukkevogna ble.
Fikk ganske lyst å finne fram dukkene mine jeg også. har laget en del porselensdukker tidligere, men plutselig sa det stopp, da pappa og svigermor døde. Fremdeles står det et porselenshode i ovnen som ikke er tatt ut.... Men kanskje en dag kommer lysten tilbake.
Skal bli kjekt å følge med på dine prosjekter iallefall.
Ha en fin kveld.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej där...älskar dockhus o miniatyer!!!

Själv tillverkat egna...ska lägga ut de å min sida snart.

vad söt liten baby vagn!!!

Hilsen fra landet sa...

Så herlig prosjekt!! Har ikke tenkt på at dette går an jeg!